امام جمعه خرمشهر مطرح کرد؛

لازمه عزم همگانی برای مقابله با فساد در کشور

امام جمعه خرمشهر بر لزوم هماهنگی و عزم همگانی در تمام سطوح برای مقابله با فساد در کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاه های قضایی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از پیشرفت های قوه قضائیه تمجید و در بخشی انتقاداتی نیز داشتند و تاکید  ایشان در این دیدار بر مبارزه با فساد بود. 

او فساد در دستگاه قضا را یک بیماری مسری خواند و متذکر شد اگر برخورد جدی با فساد نشود این بیماری به همه جامعه سرایت می کنند.

امام جمعه خرمشهر بر لزوم اقدام همگانی اعم از دولت، مجلس و دیگر نهادهای وزارتی برای جلوگیری از ترویج فساد در مبادی مختلف تاکید کرد و گفت: مردم خواهان مبارزه با فساد و مفسدین هستند و نباید به فساد و مفسدان احساس امنیت داد و در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

او خطاب به دولت، مجلس و قوه قضائیه، از مبارزه با فساد به عنوان لازمه رفع مشکلات کشور در زمان کوتاه یاد کرد.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه از وجود مصداق های فساد در خرمشهر خبر داد و گفت: در شهرستان خرمشهر در برخی از بخش ها فسادی وجود دارد که اگر با آن فساد مبارزه نشود اصلا مشکلات مردم حل نخواهد شد.

خطیب جمعه خرمشهر به پیام مقام معظم رهبری در خصوص کنگره حج هم اشاره کرد و وحدت و معنویت را روح حاکم بر این پیام دانست و یادآور شد جمهوری اسلامی به برکت امامین انقلاب اسلامی منادی وحدت امت اسلامی در جهان است. 

حجت الاسلام عادل پور در ادامه با بیان اینکه‌ جمهوری اسلامی با آغوش باز خواستار متحد شدن شده است،ادامه داد: مقام معظم رهبری معنای وحدت را گفتگوی فکری و عملی، هم افزایی و نزدیک شدن جهت گیری ها و همکاری، پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی بیان کردند و همچنین تاکید کردند گفتگوی علمای اسلامی در بعد دینی و مذهبی بر مبنای حسن ظن، مدارا و انصاف باشد.

امام جمعه خرمشهر خواستار شد که همه تاثیرگذاران در جوامع اسلامی به خصوص نخبگان، پیشروان سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی هماهنگ با یکدیگر خود را آماده نظم جهانی پیشرو کنند تا امت اسلامی جایگاه شایسته خود را باز یابد.

وی گفت: جایگاه اسلامی جایگاه عزت، شوکت، شهامت است و باید مکان و محل خود را در دنیا تصویب کند تا تجربه تلخ مهندسی سیاسی و تجربه جنگ جهانی اول تکرار نشود و این مهم جز با وحدت و انسجام امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام عادل پور در بخشی دیگری ضمن تبریک عید قربان آمادگی نمازگزاران را برای برگزاری عید غدیر، قرائت خطبه غدیر و زیارت غدیر در مساجد و مجالس مذهبی در روز عید را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.